5 alapvető készség, amellyel a tartalommarketing szövegíróinak rendelkezniük kell

Egykoron elég volt egy megfelelő író is ahhoz, hogy marketing kampányt vezessünk. Az idők azonban változnak. Mára már nem elég posztolni néhány blogbejegyzést. De mi kell akkor ahhoz, hogy működjön a kampányunk?

Mennyire fontos A szövegírás?

A tartalommarketing ma már egy egész iparág. Az írók csak egy részét képezik a marketinges erőknek, melyek a sikeres tartalommarketinghez szükségesek. Erre talán jobban rávilágít Neil Patel (contentmarketinginstitute.com) tartalommarketing definíciója, mely a következőképpen hangzik:

A tartalommarketing egy stratégiai marketing, amely az értékes, releváns és következetes tartalom megteremtésére és kiválogatására fókuszál, hogy bevonzzon és megtartson egy jól körülhatárolt embercsoportot – , és végezetül, hogy vásárlói tevékenység által hajtson profitot.

Amint láthatjuk, a tartalommarketing nem az egyéni írásról szól. Ez annál sokkal kiterjedtebb tevékenység. Ettől függetlenül persze még mindig szükség van a jó szövegírókra is. Sőt, egyesek szerint a jó szövegírók most fontosabbak, mint eddig bármikor.

Mennyire-fontos-A-szövegírás

Egy szöveg megformálása nem olyan bonyolult, és nem is olyan drága dolog. Viszonylag könnyen lehet olyan ügynökséget vagy szabadúszó írót találni, aki viszonylag alacsony áron hoz létre számunkra cikkeket. Azonban valóban jó tartalmat teremteni nehezebb, mint eddig bármikor.

Ez pedig azért van, mert a tartalmak puszta mennyisége gyorsabban szaporodik, mint korábban bármikor. Ezért is van az, hogy a mai szövegíróknak ahhoz, hogy fenn tudjanak maradni, és labdába tudjanak rúgni, birtokukban kell lenniük bizonyos tudásnak és készségeknek. Lássuk hát, hogy melyek ezek!

1. Kitűnő írói készségek

Kezdjük a leginkább kézenfekvővel! Egy szövegírónak természetesen jól kell tudnia írni. Nem szabad hagyni, hogy ennek a készségnek az egyszerűsége rászedjen minket!

A jó író számos dologban jó kell, legyen. Például mesterien kell, hogy ismerje és művelje a helyesírást, a központozást és a grammatikát. És bár ezek fontosak, de ezek is még csak az alapját adják meg az egésznek.

Ez mellett még olyan készségeket kell ismerni, mint a könnyen olvasható tartalom megalkotása, összetettebb témák egyszerűvé alakítása, remek átmenetek és összekapcsoló részek írása, a speciális kontextusok szóhasználatának a kiválasztása, figyelemfelhívó nyitórészek kialakítása, a megfelelő nyelvi stílus használata.

2. Főcím megszerkesztése

A megfelelő cím kiválasztása az egyik legfontosabb része a szövegírásnak. Ez már csak azért is igaz, mivel a legtöbben, míg elolvassák a címeket, a törzsszöveget már nem biztos. Az sem mindegy, hogy ugyanazt a címszöveget hogyan fogalmazzuk meg. A legtöbben a számokat is tartalmazó címeket kedvelik. De jó lehet még a kifejezetten az olvasónak címzett cím, vagy a „hogyan” szóval kezdődő is.

Persze ezek a meghatározott formák nem könnyítik meg a címírást, hiszen az embereknek az kell, hogy a cím egyedi is legyen. Senki sem akarja ugyanazokat a szövegeket újra és újra elolvasni. Emellett fontos, hogy a cím rövid és lényegre törő legyen. A legtöbb keresési eredmény nem mutat 65 karakternél többet.

Amennyiben az írónak nem sikerül jó címet írnia, szinte nem is számít, hogy egyébként mennyire jó a szövege, hiszen azt már úgysem fogják elolvasni.

3. A felhasználói tapasztalat tudatosítása

A marketing szövegírás sokkal több, mint a szavak képernyőre dobálása. Azok a bizonyos szavak feltűnnek valahol, és akármilyen felület is legyen az, a szövegnek illeszkednie kell annak a kognitív és digitális kontextusába. Ezt hívjuk felhasználói tapasztalatnak. De lássuk, hogy mit is jelent ez kifejtve!

Egyesek ragaszkodnak ahhoz, hogy a szövegíróknak kiválóan kell ismerniük a keresőoptimalizálást, a konverzációs arány optimalizálását vagy éppen a web designt. Persze ezek ismerete mind remek, de ha ezt mind elvárnánk egy szövegírótól, akkor bizony nehezen találnánk jól képzett szövegírót. Ettől előrébb áll, ha a szövegíró tudatában van a felhasználói tapasztalatnak.

A felhasználói tapasztalat alatt azt értjük, hogy valaki hogyan lép interakciókba, hogyan érez a weboldalunk iránt, és hogyan használja azt. Ez egy átfogó interakciót ír le az ember és a weboldal között.
A-felhasználói-tapasztalat-tudatosításaAhelyett tehát, hogy azt várnánk egy szövegírótól, hogy alkalmazza a keresőoptimalizálást, kérjük azt, hogy fókuszáljon a felhasználóra! Ha pedig ez így történik, akkor a keresőoptimalizálással járó problémák is szinte maguktól megoldódnak.

4. Specializáció

Elmúltak azok az idők, amikor egyszerűen felvehettünk egy szabadúszó írót, és kitűnő eredményeket várhattunk tőle. Meglehet, egyes írók gyorsabban tanulnak másoknál az iparágról, és tudnak magas szintű tartalmakat produkálni maguktól is, a tartalomgyártás feladatát egyre inkább olyanoktól várhatjuk inkább el, akik már tapasztalatokkal rendelkeznek.

Ebből kifolyólag az sem mindegy, hogy az adott szövegíró milyen területen szerez tapasztalatot. Egy adott témában jártas, és abban kiváló szövegeket alkotó személy nem biztos, hogy egy másik témakörben is megfelelő szöveget tud majd írni. Ezért van szükségük a szövegíróknak nemcsak tapasztalatra, hanem egy bizonyos fokú specializációra is.

5. A marketing tudatosítása

Az írónak tudatosítania kell magában, hogy ő a marketing iparágában tevékenykedik. Ha ez sikerül neki, és felfedezi a szerepét a szélesebb körű tartalommarketingben, akkor az még segíteni is fog neki abban, hogy még vonzóbb és stratégiailag magasabb szintű tartalmakat hozzon létre.

Összegzés – a tartalommarketing megváltozott

Az íróknak fel kell tehát ismerniük, hogy a tartalommarketing megváltozott. A változás pedig megkövetel rengeteg új készséget, amelyek által fejlődhetnek is.

Ha a szövegíró ezeket a készségeket képes csiszolni, és fejlődni, mint író, akkor nem lesz probléma.

Vélemény, hozzászólás?