Ha azt halljuk, hogy marketing szövegírás, akkor nyilván sokunknak beugranak az egyes reklámszövegek, amelyeket már oly jól ismerünk, vagy azok a nem kért e-mailek, amelyekkel valamit el akarnak adni nekünk.

Azonban fontos tudnunk, hogy egy-egy frappánsabb mondat még nem garancia arra, hogy egy bizonyos terméket meg fognak vásárolni tőlünk. Valamint azt is tudnunk kell, hogy a marketing szövegírás nem teljesedik be a reklámszövegekkel és az e-mailekkel.

Mi a marketing szöveg?

A marketing szöveg egy webszöveg, amely nagy bizalomnak örvendő weboldalon kerül megjelenésre, a célja pedig az, hogy termék- vagy szolgáltatás megrendelésére motiváljon. A jó PR-cikkek, amelyek bemutatnak egy vállalkozást, terméket vagy éppen szolgáltatást, ugyanakkor aktivizálják az olvasót arra, hogy megvásárolja vagy igénybe vegye azt.

Ha marketing szövegekről beszélünk nem kerülhetőek ki a hírlevelek szövegezése sem, melyeknek igen tömörnek kell lenniük, de úgy, hogy közben további érdeklődésre ösztönözze az olvasót.

Mitől lesznek a marketing szövegek olyanok, amilyeneknek lenniük kell?

Első, és talán legfontosabb szabálya a marketing szövegírásnak a jó cím. A címnek ugyanis mindig figyelemfelkeltőnek kell lennie, és egyúttal ki is kell, derüljön belőle, hogy miről lesz szó a cikkben. Mindezt tegye oly módon, hogy további kíváncsiságra sarkallja az olvasót. Ösztönözze arra, hogy elolvassa a további részeket is.

Második szabály a megfogalmazásban keresendő. Itt ugyanis fontos, hogy kinek szól az írás. Bár például egy PR-cikk esetében fontos szerepet kap a vállalkozás, termék vagy szolgáltatás bemutatása, a szöveget mégis úgy kell felépíteni, hogy az az olvasóról szóljon! Egy termék esetében például ne arra mutassunk rá, hogy mit tud, hanem arra, hogy a vásárló szempontjából miért lenne előnyös megvásárlása. Ehhez kapcsolódva, mindig próbáljunk az érzelmekre is hatni! Bár ez talán elsőre manipulációnak tűnhet, de ez nélkül nem lehet hatékonyan értékesíteni.

A szöveg felépítését tekintve legyen tagolt, és valóban legyen jól felépítve. Különítsük el egymástól az egyes tartalmilag összeillő részeket, és építsük fel úgy a szöveget, hogy az olvasó az egyes részek elolvasása után mindig kíváncsi legyen a folytatásra is. Nem mondhatunk el például mindent az első mondatban, hiszen így nem olvassák el az írásunkat a légvégéig. Ettől függetlenül ne akarjunk túl hosszú szöveget se írni, hiszen ma már mindenki minél kevesebb olvasással szeretne minél több információhoz jutni. Igyekezzünk tömören, de velősen fogalmazni, de ne essünk át a ló túlsó oldalára sem. Tehát néhány mondattal se elégedjünk meg!

Végül pedig mindig mondjuk el a vásárlóinknak, hogy mi legyen a következő lépés ahhoz, hogy megszerezhesse azt, amit kínálunk, és tegyük ezt teljesen érthetően és egyértelműen!

Ha ezeket a lépéseket és praktikákat betartjuk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy jó marketing szövegeket fogunk írni, melyek által vásárlókra is szép számmal fogunk akadni.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenhét − kilenc =