A NoFollow linkek nem túl népszerűek. Nagyon sokan egyenesen rossznak tartják őket a SEO szempontjából. Pedig a valóság az, hogy a nofollow linkek igenis jót tesznek a SEO-nak. Nézhetünk akár esettanulmányokat, akár személyes tapasztalatokat, az eredmény az lesz, hogy a nofollow linkek hasznosak.

A searchengineland.com szerint, ha nofollow linkeket szerzünk a magas színvonalú platformokon, akkor márkajelzéshez, forgalomhoz és számos egyéb off-site jelhez jutunk, amelyek segítenek javítani a rangsorolásinkat a keresési listákon.

A NoFollow linkek valóban segítik a keresőoptimalizálást?

A nofollow linkek minden kétséget kizáróan pozitívan hatnak a keresőoptimalizálásra. Persze azt is köztudott, hogy a legtöbb előny valószínűleg indirekt lesz. A magas horderejű nofollow linkek megérik az erőfeszítést, és pozitívan hatnak a megjelenésünkre a keresési eredményeknél.

Némely esetben a NoFollow linkek akár közvetlen módon is hatást gyakorolhatnak a rangsorolásunkra. Hiszen a keresőmotorok fenntartják a jogot, hogy ignorálják a nofollow jelzést, és némely esetben valószínűleg meg is teszik ezt, ha az a link megbízhatónak és megfelelően szerkesztettnek néz ki.

Egyébként sem szabad az alapján végezni a linképítést, hogy az kap-e nofollow jelzést, vagy sem. A linkmarketing stratégiánknak arra kell fókuszálnia, hogy olyan kapcsolatokat építsünk, melyek természetes SEO jelekhez vezetnek.

Hogyan kezeli a Google a nofollow linkeket?

A nofollow linkeket általában márkajelölések is követik. A Google szerint pedig a márkák megemlítéseit implicit linkeknek lehet tekinteni. Tehát, ha egy márkát megemlítenek online, akkor azt akár valódi linknek is lehet tekinteni. Bár nem biztos, de egy márka említése egy nofollow link mellett is segíthet a keresőmotorok számára, hogy megértsék a szemantikai kapcsolatot a márka említése és az a honlap között, amely utal rá. Attól függetlenül azonban, hogy az együttes hivatkozások segítik-e a hagyományos keresési eredményeken való rangsorolásinkat, biztosan segítenek a helyi keresésben.

Egyes esettanulmányok, amelyekben a searchengineland.com is részt vett, azt mutatják, hogy a nofollow linkek közvetett vagy közvetlen módon nagyon is nagy hatást tudnak gyakorolni a keresőmotorok alkotta rangsorunkra, méghozzá pozitív irányba.

Hogyan maximalizálható a nofollow linkek SEO értéke?

Több dolog is van, amelyet megtehetünk annak érdekében, hogy maximalizáljuk a nofollow linkek SEO értékét. Az első ezen a listán az, hogy emlékezzünk arra, hogy a horgony szöveg már nem játszik szerepet a kulcsszavas rangsorolás során. A horgonyszöveg esetében tehát nem kell a kulcsszavakra gondolnunk. A link elsődleges értéke az, hogy közvetlenül embereket irányítsunk az oldalunkra, tehát a horgonyszöveg lényege, hogy az emberek továbbkattintsanak, és még többet lássanak. Ezért ennek a szövegnek fel kell csigáznia az olvasó kíváncsiságát, és ha lehetséges, ígérnie kell valamit, ami miatt a linkre kattintanának.

Azon felül, hogy közvetlen kattintásokat szeretnénk kapni a célközönségünktől, további célunk az lehet még egy nofollow linkkel, hogy további linkeket szerezzen a megbízható véleményvezérektől. Azaz olyan személyektől szeretnénk tartalmakat kapni, akikre sokan odafigyelnek, mint az újságírókra, gondolati vezérekre, celebekre, stb. Hogy felhívjuk ezen emberek figyelmét, az újdonságokra kell helyeznünk a hangsúly, és átfogónak kell lennünk.

Sose hagyjuk ki a márkánk megemlítésének a lehetőségét. Ezek az említések ahhoz vezetnek majd, hogy kifejezetten a márkánkra keresnek rá. Ez pedig segíti a rangsorolásunkat.

További fontos dolog, hogy ne hagyjuk kárba veszni a lehetőségeinket, amelyet a közösségi média jelent. Bár a Google azt mondja, hogy nem segíti a rangsorolást, hiszen ezek nofollow linknek számítanak, a saját bevallásuk szerint néha mégis számlálják a nofollow linkeket is. Egyes tanulmányok igencsak erős összefüggést mutatnak ki a közösségi médiában való aktivitás és a rangsorolás között. A kapcsolat persze lehet indirekt is, de így is megéri rá energiát fordítanunk.

Olykor hatásos lehet az is, ha az egyes tartalmainkat újra megosztjuk. Bár ez általában nofollow linkeket eredményez, a nagyobb olvasótáborral rendelkező weboldalak esetében mégis megéri. Így további szerkesztőségi linkekhez juthatunk azoktól az íróktól, akik sokat idézik az adott platformot.

Végül pedig jól tesszük, ha megjelenünk olyan oldalakon, amelyeken nagy a forgalom. Hiszen minél többen látnak minket, annál nagyobb az a számú olvasó is, aki ránk kattint. Így érdemes szervezett linkeket helyezni az olyan weboldalakra, mint a Pinterest vagy a YouTube, de ott van a helyünk a különböző fórumokban, interjúkban vagy erőforrás listákban is.

Leave a comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

20 − négy =