3 lényeges kérdés a tartalomstratégiád kapcsán

A taktika és a stratégia közötti lényeges különbség, hogy amíg a taktika a kialakult helyzetekre hozott pillanatnyi döntés, addig a stratégia egy hosszabb távlatokban gondolkodó, precíz tervezés eredménye.

Három fontos kérdést kell feltenned a tartalomstratégiád kapcsán, ha vállalkozásodra nézve releváns és értékes látogatókat szeretnél a weboldaladra vonzani.

1. kérdés: Mi a célod?

Talán végtelenül egyszerűnek, már-már banálisnak tűnik a fenti kérdés, pedig tény: rengeteg kisvállalkozás bukik bele abba, hogy a tervezésnél a fürdővízzel kiöntik a gyermeket is. Magyarán, elfelejtik a célt, szem elől vesztik azt, hogy igazán mit is szeretnének elérni.
Ezért a tervezés során újra és újra jusson eszedbe: A cél vezérli a stratégiát, és nem fordítva.

A tartalommarketing fontossá válása miatt számos cégtulajdonos indított blogot a weboldalán.

 

Miért kiemelkedően fontos az üzleti blogolás?

Önmagában ez nagyszerű hír, hiszen a friss, szakmai tartalmak nem csak hitelessé teszik a vállalkozást, de élővé varázsolják a weboldalt is. Ám ezen emberek nagy része átesik a ló túloldalára, és hétről hétre (rosszabb esetben napról napra) kényszeresen olyan tartalmakat oszt meg, amelyek inkább taszítják a látogatókat, mintsem vonzzák.

Jól látható, hogy ez esetben a cél és stratégia felcserélődött. A cél ugyanis a potenciális vásárlók megszólítása, a stratégiai eszköz ehhez pedig a szakmai tartalmak létrehozása. Csakhogy a tömeges, kényszeres tartalomgyártás következtében a potenciális vásárlói kattintások elmaradnak, így a cél nem teljesül.

2. kérdés: Hogyan kövesd a fejlődésed?

Rendben, a célod megvan és a szemed előtt is lebeg a tervezés során. Hogyan tovább? Ahhoz, hogy pontos képet kapj a stratégiád teljesítményéről, valamilyen módon mérned szükséges vállalkozásod fejlődését.

Valójában igen kevés cégtulajdonosnak tartozik a kedvenc elfoglaltságai közé a számok, statisztikák böngészése. Ám ahhoz, hogy lemérd: mik azok a stratégiák amelyek működnek, illetve mik azok melyeket érdemes elfelejtened, időnként elengedhetetlen fejest ugranod a számok tengerébe. Így ahhoz, hogy a szemed előtt lebegő cél megvalósuljon, elengedhetetlen a statisztikázás.

Hogy a fenti blogos példánál maradjunk. Ha nem követnéd a számokat, vajon honnan tudnád, hogy egy bejegyzésed messze jobban teljesít, mint a többi? Ha nem figyelnéd a statisztikákat, hogyan lennél képben azzal, hogy a célközönséged milyen tartalmat imád?

 

9 ok, amiért még ma el kell kezdened a blogolást

Ezért mindig kövesd a fejlődésed, mérd a látogatóidat, készíts űrlapokat, kérd ki a Facebook csoporttagok véleményét, kérj termékértékeléseket. Hiszen a statisztikából leszűrhető válaszok végső soron a vállalkozásod épülését szolgálják.

3. kérdés: Milyen stratégiát válassz?

A stratégia megválasztására nincs konkrét, minden vállalkozásnál alkalmazható recept. Egyrészt a stratégiád az első két kérdésre adott válaszodtól is függ, másrészt mert minden tervezés más és más. Néhány tanács arra nézve, hogy mikre érdemes összpontosítanod a stratégiád kidolgozása során.

  • Határozz meg egy időtartamot, mely alatt szeretnéd, hogy a célod megvalósuljon. Ez lehet néhány nap, hét, de akár egy év is. Ha megvan, oszd fel további egységekre az időszakot, és pontos bontásban határozd meg, hogy mikor mi a dolgod.
  • Döntsd el, hogy milyen felületeken szeretnéd elérni a közönséged a célod megvalósulásához. Határozd meg, hogy ezeken a felületeken pontosan milyen gyakorisággal mik a feladataid.
  • Ne tervezz erőn felül! Sokan esnek abba a hibába a vállalkozásuk kapcsán, hogy mindjárt a kezdetekben világmegváltó terveket szövögetnek. Nincs gond a nagyratörő vágyakkal, de mindig tedd fel a kérdést magadnak: Van elég energiám ezt magvalósítani?

Szólj hozzá

LEVESSZÜK A BLOGOLÁS TERHÉT A VÁLLADRÓL!!!

Így 100%-ban a vállalkozásodra tudsz összpontosítani!