Az üzleti blogolás 7 legnagyobb buktatója

Az interneten való személyes megnyilvánulás napjainkban annyira elterjedtté vált, hogy sokan elhiszik, a blogolás a világ legegyszerűbb dolga. Ez a hozzáállás különösen a vállalkozások kapcsán üthet vissza.

Kétségtelen, hogy a blog az egyik legkézenfekvőbb és legolcsóbb marketingcsatorna, amely a magánszemélyek és a vállalkozások számára elérhető. Még a legsikeresebb márkák is élnek ezzel a fajta eszközzel, többek között a weboldaluk látogatószámának és a konverzió növelésére, reklámcélra, illetve új ügyfelek megnyerésére használják.

A blog vezetése tehát kitűnő fogás egy vállalkozás népszerűsítésére, egy termék vagy szolgáltatás ismertté tételére mindaddig, amíg egyes csapdákat sikerül elkerülni. Az alábbiakban következzen 7 olyan buktató az üzleti blogolás kapcsán, ami nemcsak hátravethet egy vállalkozást, de jelentős ügyfélvesztést is okozhat.

1; Elhanyagoltság

Ahhoz, hogy elmondhasd, üzleti bloggal rendelkezel, egységes, tartalomra vonatkozó ütemtervet kell kidolgoznod. Végzetes hiba publikálni egy posztot akkor, amikor éppen eszedbe jut valami, amit megosztanál az ügyfeleiddel. Az olvasóid ugyanis azt várják el tőled, hogy az oldalad rendszeresen frissüljön, újra és újra olyan információkra leljenek rajta, ami segíti őket.

Ez nem jelenti azt, hogy nap mint nap átfogó, mélyelemző cikkeket kellene írnod, de a következetes heti-kétheti új publikáció azért elvárható egy bloggertől. A következetes blogolás titka a publikációk összetartásában rejlik, azaz az oldalon érződik, hogy gondozott, frissülő, aktuális. Ezen felül egy jó publikációs oldalon a posztok egymásra visszautalnak, egymásra reagálnak.

A rendszeresen frissülő blogokat az olvasókon túl a keresőmotorok is kedvelik, így rengeteg látogató érkezhet a weboldaladra a keresésekből is.

2; Véletlenszerű témaválasztás

Az eredményes blogolás sokkal több, mint néhány gondolat megjelenítése egy posztban. Az előző pontban a rendszerességről esett szó, azonban hiába is a következetesség, ha a mondanivalónak nincs magva, és az nem ad plusz információt az olvasónak.

Mik azok a tartalmak, amik vonzzák az olvasói szemet? Noha a trendek kétségtelenül változnak, van néhány típus mely nemcsak közkedvelt jelenleg, de a konverzió növelésére is jelentős hatás gyakorol. Ezek az:
• útmutatók, tanácsok,
• lista alapú tartalmak,
• infografikák,
• összehasonlító tartalmak,
• szakértői tartalmak.

Optimális esetben az ilyen jellegű tartalmak egyenlő arányban kapnak szerepet egy vállalkozás blogoldalán.

3; Unalmas vagy ismételt tartalom

Egy blog halála az unalomba fulladás, illetve az ugyanazon panelek újra és újra elsütése. Rengeteg blogot vezető vállalkozás botlik abba a hibába, hogy mind újabb bőrt szeretne lehúzni az egyszer már működő tartalomról.

Örömteli hír, amikor egy blogbejegyzés nagyot fut a közösségi médiában, rengeteg látogatót terelve ezzel a vállalkozás weboldalára. Ám ugyanazt a tartalmat megosztani folyamatosan nemcsak unalmas lehet, de egy idő után kifejezetten idegesítővé is válhat. Amit az oldal követői egy idő után faképnél hagyással „hálálhatnak” meg.

Ahelyett, hogy a népszerű tartalmakat újra megosztanád, inkább vizsgáld meg, hogy mitől működtek, miért kapták fel az emberek? Ha ezt átlátod, akkor bármikor képes leszel virulens tartalmak létrehozására.

4; Rossz címválasztás

Örök igazság, hogy egy könyvet nem ítélünk meg a borítójáról. Ezen a vonalon haladva egy remekbeszabott cikk is állhat egy pocsék cím mögött. Csakhogy! Napjainkban nemes egyszerűséggel nem fognak rákattintani a felhasználók azokra a tartalmakra, melyeknek a címe nem hívogató, nem olvasóbarát.

Egy felmérés szerint 8 másodperced van arra, hogy egy felhasználó érdeklődését felkeltsd. Ha ez idő alatt nem sikerül, akkor az ügyfél görget tovább, az írásod – legyen is az bármennyire lehengerlő – olvasatlan marad. Tehát minden a címnél kezdődik, de milyen a jó cím?

Egyszerre hat az érzelmekre, egyszerre sejteti a tartalmat és egyszerre ígér választ egy felvetett témára. A moz.com járta körbe a témát, és szakértői arra az eredményre jutottak, hogy a felhasználók 36 százalékkal többször kattintanak az olyan tartalmakra, melyek címében szám szerepelt. (Ahogyan egyébként jelen bejegyzés címében is a 7-es.)

Ne félj kissé hatásvadász lenni, azonban azt tartsd szem előtt, hogy a címben szereplő felvetéseket minden körülmények között fejtsd ki a bejegyzésben. Nincs is annál ügyféltaszítóbb, mikor mást kap a felhasználó, mint amire számított.

5; A blog népszerűsítésének elmaradása

Hiába a nagyszerű tartalom, hiába rendszeres frissülés, ha a felhasználók nem találnak rá az írásaidra, akkor hogyan is remélhetnél sikeres üzleti blogot? A jó tartalom tehát – legalábbis kezdetben – nem elég, szükség van némi promócióra.

A különböző szociális oldalak segítséget nyújthatnak abban, hogy a bejegyzésed elkezdjen terjedni, ismertté válni. Így nagyon fontos, hogy a blogodat mindig összehangoltan használd a közösségi oldalaiddal. Optimális esetben a kettő együttműködése hozza meg a sikert: a közösségi médiából a weboldaladra tereled a látogatókat, ahol a bejegyzés alatt követésre sarkallod őket. Így minél sikeresebb egy írásod, annál nagyobb az esély a rajongószerzésre.

Mostanában igen nagy divat az influencerekkel, azaz a vírusszerűen terjedő tartalmakat előállító személyekkel való közös munka. Kétségtelen tény, hogy egy kezdő vállalkozásnak ez komoly kiadás lehet, sok influencer azonban megelégszik a termék- vagy szolgáltatás nyújtotta honoráriummal is.

6; A vizualizáció jelentőségének figyelmen kívül hagyása

Talán a közösségi médiának, talán a trendek változásának köszönhető, mindenesetre a vizuális tartalom még soha nem volt olyan jelentős tényező mint az elmúlt néhány évben. És itt nem feltétlenül a képekről beszélünk.

Az elő bejelentkezés (élőzés), a rögzített videó, de még az animált kép is messze túlszárnyalja statikus társát, a fotót. Egyszerűen dinamizmust, frissességet és modernséget sugároz, ami elengedhetetlen egy üzleti blog vonatkozásában.

A jó hír az, hogy nem szükséges szakértőnek, illetve televíziós személyiségnek lenned ahhoz, hogy hatékony mozgóképes tartalmat hozz létre. Az ingyenesen elérhető szoftverek, a fejlett operációs rendszerek, no meg a közösségi oldalak szinte mindent megoldanak helyetted.

Törekedj a naprakész, aktuális témák boncolgatására a videódban, és ne felejtsd el felhívni a figyelmet az üzleti blogodra sem. Használd eszközként a vizuális tartalmakat arra, hogy a weboldaladra csalogatod azokkal a nézőidet.

7; A túlírás

Végezetül pedig érdemes néhány szót ejteni az 1; pont ellentétéről, azaz a túlírásról. Ahogyan az elhanyagoltság nem tesz jót egy üzleti blognak, úgy a dagályos, követhetetlen írói szárnyalás is megbosszulja önmagát.

A lényegre törő, tiszta és átlátható fogalmazás szinte mágnesként vonzza az olvasó szemét, a bonyolult körmondatok, végeláthatatlan bekezdések ugyanakkor untatják és fárasztják a felhasználót.

Ha úgy érzed, hogy egy bejegyzés elkészült, akkor zárd le és pont. Sose felejtsd el, hogy elsősorban az ügyfeleknek írsz és nem a keresőrobotoknak.

Vélemény, hozzászólás?

LEVESSZÜK A BLOGOLÁS TERHÉT A VÁLLADRÓL!!!

Így 100%-ban a vállalkozásodra tudsz összpontosítani!