Ha információkat kezdenénk keresni a kulcsszavakról a SEO tükrében, akkor hirtelen információk garmadája bombázna minket a kulcsszavas keresésről. És természetesen a kulcsszavas keresés központi kérdés, amikor az oldalunk rangsorolásáról van szó. Ugyanakkor annak megértése is fontos, hogy mik magának a kulcsszónak az alapelgondolásai.
Mi a kulcsszó?
A kulcsszó egy olyan szó vagy kifejezés, amelyik legjobban írja le az oldalunk vagy a blogbejegyzésünk tartalmát.
Ez az a kereső kifejezés, amelyre rangsorolást szeretnénk nyerni egy konkrét oldalra. Szóval, amikor az emberek rákeresnek arra az adott szóra vagy kifejezésre egy keresőmotorban, meg kell, találják a weblapunk egyik oldalát.
A yoast.com példájából kiindulva mondjuk azt, hogy van egy weboldalunk például a zongorákról. Talán minden fajta zongorát árusítunk. Emellett pedig arról írunk blogot, hogy mire figyeljünk, amikor zongorát akarunk venni, és természetesen áttekintést is adunk az általunk árusított zongorákról.
Ha digitális zongorákat is árulunk, akkor valószínűleg van egy ilyen elnevezésű kategóriánk is a termékeink között. Ebben az esetben ezeket a kérdéseket kell feltennünk magunknak:
- Milyen keresési kifejezésre szeretnénk, ha megtalálnának minket?
- Mit gondolunk, milyen szavakat fognak használni az emberek, ha a keresőmotorokban minket szeretnének megtalálni?
- Hogyan néz ki a keresési lekérdezés?
Ez a szó a digitális zongorák esetében valószínűleg digitális zongora, nem igaz? Hiszen ez a kulcsszó írja le legjobban azt, ami az oldalunkon található. De ha meg kellene magyaráznunk a tartalmunk lényegét, akkor az hogyan nézne ki? Milyen szavakat használnánk? Ezek lesznek a mi kulcsszavaink vagy kifejezésünk – ha több szót is használnánk. Hiszen bár mindig a kulcsszó kifejezést használjuk, ez nem jelenti azt, hogy csupán egy szót kell, tartalmazzon a kifejezésünk.
A kulcsszó nagyon sok esetben egy kifejezés, amely több szóból áll össze.
Miért olyan fontosak a kulcsszavak?
Az egyik dolog, amit a Google a rangsorolás során figyel, az az oldal tartalma. Figyeli az oldalon lévő szavakat. Tehát, ha mondjuk egy blogbejegyzésben minden szó kétszer szerepel, akkor azt jelenti, hogy minden szó egyformán fontos. A Google-nek nem lesz valódi nyoma azt illetően, hogy melyik valóban fontos, és melyik nem az.
A használt szavaink nyomok a keresőmotorok számára. Tehát, ha meg szeretnénk értetni a keresőmotorokkal, hogy melyek a központi kifejezéseink vagy szavaink, akkor azokat érdemes viszonylag gyakran használni.
De nem csak a Google az ok a kulcsszó fontosságára. Valójában ez kevésbé fontos, hiszen mindig a felhasználókra kell összpontosítani. A SEO segítségével szeretnénk minél több embert eljuttatni a weboldalunkra, ha arra az adott kifejezésre keresnek rá. Szóval a célközönségünk fejébe kell beférkőznünk, és azokat a szavakat használnunk, amelyre ők keresnének rá.
Ugyanis ha rossz kulcsszavakat használunk, akkor sosem érjük el azokat az embereket, akiket szeretnénk. De ha mindent jól csinálunk, akkor a vállalkozásunk nagyon gyorsan indulhat fejlődésnek. Ezért olyan fontos, hogy a megfelelő kulcsszavakkal rendelkezzünk.
Hogyan használjuk a kulcsszavakat az oldalunkon és a bejegyzéseinkben?
Léteztek azok az idők, amikor rengeteg kulcsszavat adhattunk az oldalunkhoz és a bejegyzéseinkhez. De egy szöveg teletömve ugyanazzal a kulcsszóval nem lehet egy kellemes olvasmány. Ezért az ilyen szövegeket nem is szeretik a felhasználók, és ezzel együtt a Google is rossznak tartja az ilyen tartalmakat. Ezért a kulcsszavakkal töltött oldalakra ma már nehéz jó rangsorolást kapni.
De akkor milyen szabályok mentén használhatjuk a kulcsszavakat? A yoast.com szerint az elsődleges szempontunk a könnyen olvasható szöveg elérése kell, hogy legyen. Emellett természetesen a kulcsszavainkat is használnunk kell a szövegünkben, de ne rakjuk bele minden mondatunkba.
Általánosságban az mondható el, hogy az összes szó 1-2%-át kell kitegye a kulcsszavunk. De jól oszlassuk el ezeket a szavakat a szövegünkben, és nem pakoljuk mindet az első bekezdésünkbe. Viszont beleírhatjuk néhány alcímbe, a címünkbe, az első bekezdésbe és a meta leírásunkba is. Ha mindezeket észben tartjuk, az valóban elősegítheti a kulcsszavas keresést, ami természetesen a következő életbevágó lépés.
Szólj hozzá