A régi SEO szép napjai már elmúltak. Elmúlt az az időszak, amikor a „releváns SEO tartalomhoz” nem kellett más, mint a megfelelő számú szó, amelyek között megfelelő arányban jelen voltak a kívánt kulcsszavak is. Ez egyszerű és könnyű volt, de hosszútávon általában értéktelen.
Előző bejegyzéseinkben tippeket adtunk és említést tettünk, hogy mára már a SEO szövegírás sokkal több az egyszerű formuláknál. Azonban van néhány szabály, amely mentén képesek lehetünk olyan tartalmat alkotni, amely valóban működik a keresőmotorok esetében is, és vonzzák a valódi vásárlókat.
Váltsunk perspektívát, ha a SEO szövegírás a cél!
A www.seo.com azt javasolja, hogy változtassuk meg a perspektívánkat, amennyiben a SEO számára írunk. Ugyanis amire szükségünk van az az, hogy a vásárlóink szemszögéből lássuk a dolgokat. Ami pedig még fontosabb, hogy le is kell, írjuk azokat a dolgokat, amelyek felkelthetik az érdeklődésüket az ő nézőpontjuk szerint. Nem azt kell megmutatnunk nekik, hogy mi mit tudunk csinálni, hanem azt, hogy ők mit kaphatnak tőlünk.
Kulcsszavak vs. témák vs. kapcsolatok
Volt olyan idő, amikor a kulcsszó sűrűsége még jelentett valamit a SEO számára. Akár azt is mondhatnánk, hogy ez volt a keresőoptimalizálás sikerességének a kulcsa. Központi kérdésnek számított tehát, hogy mely kulcsszavak hajtanák a legtöbb hasznot, hányszor jelennek meg egy oldalon, hol jelennek meg, és a kijelölt szavak linkeket tartalmaztak. Mindez még mindig számít, de nem ez kell, legyen az elsőszámú prioritásunk. Ugyanis a kulcsszavak használatának leghatékonyabb módja az, ha egyszerű útmutatóként szolgálnak az általunk írt témákhoz. Persze néhány útvonal nem ér semmit sem. A kulcsszavakat ugyanis használni kell a címben, de legalább egy alcímben és egyszer-kétszer a törzsszövegben is. De a helyzet az, hogy a keresőmotorok tudják, hogy mit csinálunk, és látják, hogy pontosan oda rakjuk a kulcsszavakat, ahová azokat „kell”. Persze nem fogunk ezért büntetést kapni, de nem lesznek lenyűgözve sem tőlünk.
A Google túlnéz a kulcsszóhasználatunkon, és figyeli a kulcsszótámogatást is. Ugyanis mára már a keresőmotorok felismerik a kapcsolatokat bizonyos szavak között, és egy kulcsszavas keresés alkalmával ezeket is vizsgálják és kiemelik. Ezért többé nem kell arra összpontosítani, hogy a kulcsszavunkat a lehető legtöbb módon használjuk a szövegünkben, ehelyett arra figyeljünk, hogy a tartalmunk hatékonyan fedje az egész témánkat a legjobb támogatószavakkal együtt.
Tartsuk az olvasókat az oldalon!
Az az idő, amit egy látogató egy adott oldalon tölt, befolyással bírhat annak rangjára a keresőmotorok találati listáján. Még fontosabb, hogy ez azt is jelenti, hogy az olvasóink nagyobb valószínűséggel lépnek tovább, és válnak fizető vásárlókká. Tehát rá kell vennünk őket, hogy minél tovább olvassanak. Erre a célra nagyon sokáig a listák, alfejezetek és különböző pontok szolgáltak. De ettől többet is tehetünk. Ilyen például a blogírás is, amely bármi lehet, ha azt arra tervezték, hogy a felhasználóknak megkönnyítse a döntését. Ezzel minőségibb oldalt kaphatunk, amit a keresőmotorok is értékelni fognak. Persze ehhez segítőkész és releváns tartalomra van szükség, amelyeket okkal helyezünk el az oldalon.
Fontos még, hogy a megfelelő olvasói szinten írjunk. A www.seo.com szerint az olvashatóság elérése érdekében sokan elkövetik azt a hibát, hogy túlságosan is leegyszerűsítik a mondandójukat. Ha például a cégünk kifejezetten komplex szoftvereket árusít, akkor az irántuk érdeklődőkről valószínűsíthető, hogy egy magasabb fokú szövegértéssel rendelkeznek. A számukra nem lesz vonzó egy olyan cég, amelyik általános iskolás szinten fogalmaz, még ha a Google az egyszerűséget is tartja előnyösebbnek.
A SEO szövegírás nem csak arról szól, hogy a rangsorolás érdekében használjuk a szavakat
Olyan tartalom készítése, amely jó rangsorolást kap, egyértelműen fontos része a szövegírásnak. De ugyanolyan fontos feladata az is, hogy az oldalunkra látogatókat fizető vásárlókká avanzsáljuk. Sose feledjük, hogy egy kis SEO mindenhol található, nem csak a tartalomban. Az oldalon töltött idő, a kattintások száma és az elkötelezettség szintje mind lehet befolyással a rangsorunkra. Ezért mindezeket figyelembe kell vennünk, ha keresőoptimalizált szöveget írunk.