Ha a webáruházak keresőoptimalizálása kerül szóba, nem feltétlenül a tartalommarketing kerül fókuszba, pedig ez a terület rendkívül hatékony marketingeszközzé fejlődhet hozzáértő kezekben. Hogyan aknázhatjuk ki a tartalomban rejlő lehetőségeket, ha online kereskedelemmel foglalkozunk? Kivesézzük a témát…
Mission impossible: egyedi termékleírások készítése
Szentségtörés lenne azt állítani, hogy az egyedi tartalmak gyártása kidobott pénz? Márpedig bizonyos esetekben ez az igazság. Aki rendszeresen böngészi az online marketinggel foglalkozó blogokat, gyakran szembe találja magát ezzel a javaslattal: készíts egyedi termékleírásokat, mert attól majd szeret a Google!
Ez nem egészen így működik a valóságban – mondja Evenich András, a kulcsszo.hu vezetője. A webáruházak túlnyomó többsége akkora termékszámmal rendelkezik, ami önmagában kivitelezhetetlenné teszi az egyedi termékismertetők elkészítését. De ha még képesek is lennénk megbirkózni a feladattal, akkor is számolnunk kellene azzal, hogy a termékek egyszerűen kifutnak; nem lesznek elérhetők a nagykernél és a beszállítónál, cseretermék jelenik meg, ami újabb funkciókkal és tulajdonságokkal rendelkezik… Az online kereskedelemben a termékpaletta változása a legtermészetesebb dolog…
Persze nem lehet kijelenteni, hogy nem létezik profitképes webáruház 10-20 termékkel, de általános jótanácsként osztogatni a termékleírások készítését igencsak meredek dolog.
Működik, csak máshogyan
Az eddigiek alapján azt hihetné a kedves Olvasó, hogy a tartalommarketing a webáruházak esetében nem használható megoldás, pedig ezzel a marketingeszközzel a hazai piacvezetők és a nemzetközi szereplők is operálnak. A tartalmak nagyszerűen használhatók a webáruházak keresőoptimalizálása során, ráadásul több recept is rendelkezésre áll.
A nagyobb webáruházak előszeretettel alkalmaznak informatív tartalmakat a kategóriák erősítése érdekében, mások inkább blogszerű magazint készítenek. Mindkettő megoldás hatékony eszköz lehet, ráadásul alkalmasak arra, hogy „call to action” elemekkel támogassák az eladásokat. Persze felvetődik a kérdés, hogy miért nem terjedt el ez a módszer szélesebb körben…
Evenich András szerint a legnagyobb e-kereskedők egyre tudatosabban alkalmazzák a tartalommarketinget, de a kisebb szereplők is igyekeznek kitűnni a tömegből ilyen megoldásokkal. A probléma legtöbbször a nagyságrendekkel van; míg a piacvezető szereplők jelentős erőforrásokat áldoznak a tartalommarketingre, addig a legkisebb e-kereskedők alig néhány cikktől várják a sikert.
Tervezésre van szükség
Az online kereskedelem kiéleződött versenye rákényszerítette a webáruházakat, hogy tudatos bevételi és költségtervekkel dolgozzanak. Nincs ez másként a tartalomgyártással sem.
A hatékonyság érdekében projekttervre van szükség, ami a meghatározott időszakban biztosítja a tartalommarketing büdzséjét. Így nem fordulhat elő, hogy a tartalomkészítésre szánt összegek gyors megtérülésű, de tartós eredményt nem biztosító forgalmi forrásoknál landolnak.
Minél inkább fokozódik a verseny a hazai e-kereskedelemben, annál nagyobb jelentőséggel bírnak azok a forgalmi források, amelyek újbóli ráfordítás nélkül is vásárlókat eredményeznek. Minél jobban teljesítenek ezek a forgalmi források, annál alacsonyabb költés/bevétel arányt képes elérni az adott webshop.
Tartalomfejlesztés a webáruházon kívül
Ami tartalomfejlesztésről beszélünk, hajlamosak vagyunk beskatulyázni a dolgot a webáruház keretei közé, ugyanakkor a linkmarketingként emlegetett tevékenység ugyanolyan fontos lehet. Érdemes tudni, hogy a ránk mutató hivatkozások jelentős mértékben segíthetik az organikus keresési forgalmunk növekedését. Ezeket tulajdonképpen egy-egy szavazatként értelmezhetjük; a publikáló webhely nem tesz mást, mint a hivatkozás által bizalmat szavaz nekünk.
A minőségi linkmarketing szolgáltatások olyan honlapokon valósulnak meg, amelyek magas látogatottsággal rendelkeznek, így ezek a megjelenések PR értékkel is rendelkeznek. Fontos megérteni és megjegyezni, hogy a Google értékelő algoritmusa csakis azokat a hivatkozásokat minősíti, amelyek valós értékkel rendelkező honlapokon jelennek meg. A manipulatív szándékkal létrehozott linkelő tartalmak könnyedén azonosíthatók a világ talán legintelligensebb algoritmusa számára.
Szólj hozzá