9 ok, amiért még ma el kell kezdened a blogolást

Amikor az ügyfelek felteszik a kérdést, hogy mit kell tenniük az üzletük beindítása érdekében, mindig visszakérdezek: milyen tartalommarketing stratégiával rendelkeznek? Van weboldaluk? Milyen tartalom van rajta? A mai napig találkozom olyan vállalkozókkal, akik honlapján egyáltalán nincs blogoldal.

Minden szakember egyetért abban, hogy a sikeres marketing a tartalommarketinggel kezdődik. Hogy hol kezdődik a tartalommarketing? Természetesen a weboldalad blogján. Ezért olyan fontos, hogy felismerd a minőségi tartalom erejét. Az üzleti blog vezetése ugyanis arról szól, hogy kitűnj a tömegből, és valódi, releváns információkat ossz meg a célcsoportod között.

1; A blog kiváló hely vállalkozásod arculatának bemutatására

Beszélj arról, honnan jött az inspiráció, hogy megalakítsd a vállalkozásodat. Honnan nyered az ötleteket egy új termék megalkotásához, szolgáltatásaid bővítéséhez. Az ügyfeleidet érdekelni fogja, milyen út vezetett az álmaid megvalósításához.

2; A blog segíti a vállalkozásod versenyképességének növelését

Hiszed vagy sem, számos cégtulajdonos még mindig elutasító a tartalommarketing kapcsán. Felesleges időpazarlásnak, magamutogatásnak, hiúságnak vélik a blogolást. Te ne tartozz ebbe a csoportba!

Olvasóid a legkevésbé sem fognak beképzeltnek hinni azért, mert értékes információkat osztasz meg velük. Ha te elolvasol egy minőségi cikket az interneten, talán azt gondolod, hogy a szerzője beképzelt? Ugye, hogy nem?

3; A blog gondolkodásra sarkall és kreativitásra ösztönöz

Ha olyan bloggal rendelkezel, mely oktatja, tájékoztatja és szórakoztatja az olvasóidat, akkor soha nem fogsz kifogyni az ötletekből az új bejegyzések kapcsán. Mindig az jár majd a fejedben, hogy milyen témát válassz, amelyet olvasóid érdekesnek találnak.

Ez az információ pedig vállalkozásod fejlesztésében is segíteni fog, hiszen tisztában leszel ügyfeleid érdeklődési körével.

4; A blog személyiséget ad a vállalkozásodnak

Sehol máshol nem képesek annyi információt begyűjteni a vállalkozásodról az ügyfelek, mint a blogodon. Mindegy, hogy egy új termékről vagy szolgáltatásról beszélsz, sikereidet, vagy egy titkos receptet osztasz meg, olvasóid érezni fogják az embert a sorok között. Ezáltal pedig vállalkozásod is személyiséget kap.

5; A blog bővebb információt ad

Az átlagos fogyasztók ma sokkal tudatosabbak és tájékozottabbak, mint akár csak 10 évvel ezelőtt. A legtöbb ember az interneten tájékozódik, mielőtt elkötelezi magát egy termék vagy szolgáltatás mellett.

Ha a blogodon megtalálják a kérdésükre a választ, ha bejegyzéseidből kiviláglik, hogy a téma szakértője vagy, akkor biztos lehetsz benne, hogy előnybe kerültél a konkurenciával szemben.

6; A blog ingyen reklám a vállalkozásodnak

Minden vállalkozó barátja az ingyen reklám, ha cége hírneve úgy növekszik, hogy azért egy megveszekedett vasat sem kell kifizetnie. Ha blogodon olyan tartalmakat hozol létre, amelyek folyamatos értéket képviselnek olvasóid szemében, akkor előbb-utóbb oda fognak figyelni rád.

Ha pedig egy bejegyzés virulenssé válik a közösségi médiában, akkor nincs az az ember, aki megállj tudna parancsolni neki.

7; A blog növelheti az e-mail listádra feliratkozottak számát

A blogolás és az e-mail marketing kéz a kézben járnak. Az e-mail listád segítségével weboldaladra terelhetsz potenciális vásárlókat, a blogod segítségével pedig növelheted az e-mail listádat. A blogod tehát ilyen módon is segíti az eladást. Ne felejtsd el minden bejegyzés végére beszúrni: További értékes tartalmakért iratkozz fel hírlevelemre.

8; A blog növeli a látogatói forgalmat a weboldaladon

Az értékes tartalmakat nem csak az olvasók, de előbb-utóbb a keresőmotorok is megtalálják. Ugye szeretnél előkelő helyen szerepelni a Google találati listáján? Ennek egyik fontos eleme a rendszeres, minőségi tartalom előállítása.

9; A blog a látogatót ügyféllé változtatja

Ha sikerült felkeltened olvasóid figyelmét egy tanácsadó vagy informatív blogbejegyzés révén, akkor tereld őket a megrendelés irányába. A jól kidolgozott, előre megtervezett blog hatékonyan változtatja át az olvasót vásárlóvá, megrendelővé.

Vélemény, hozzászólás?