A tartalmi SEO a keresőoptimalizálási stratégia kulcsfontosságú része. – olvashatjuk a yoast.com weboldalán. Tartalom nélkül egyszerűen lehetetlen bármilyen helyezést is elérni a keresőmotorok találati listáin. Ezért mindenképpen fontos, hogy minőségi tartalmakat írjunk és strukturáljunk.

Mi az a tartalmi SEO?
A tartalmi keresőoptimalizálás magába foglal mindent, aminek köze van az íráshoz és a szöveg strukturálásához a weboldalunkon. Három nagy részre oszthatjuk: kulcsszóstratégia, oldalstruktúra és szövegírás.
A tartalmi SEO azért fontos, mert az olyan keresőmotorok, mint amilyen a Google is, elolvassák a weboldalunkat, tehát az azon használt szavak meghatározzák az oldalunk rangsorát.
Természetesen a weboldalunknak jó kell, legyen a designja is, ahogy a felhasználói felület is kiváló kell, legyen. Ezen felül azonban minden technikai dolognak is a helyén kell, legyen ahhoz, hogy az általunk remélt rangsort nyerjük el. Azonban a minőségi tartalom nélkül az oldalunknak esélye sincs a rangsorolásra.
Kulcsszavas kutatás
A kulcsszavas kutatás valójában azon lépések sorozata, amelyek során elkészítjük azon kulcsszavak listáját, amelyekre rangsort szeretnénk nyerni. Valójában minden keresőoptimalizáló stratégiának ezzel kellene kezdődnie. Három lépése van, amelyek közül az első az üzletünk küldetésének a leírása. Ezt követheti a kulcsszavak listájának az elkészítése, majd végül azon oldalak elkészítése, amelyekre a látogatók megérkezhetnek az egyes kulcsszavakra való rákeresés után.
Nehéz meghatározni azt a kulcsszómennyiséget, amelyre szükségünk lehet. Ezzel együtt azonban nagyon egyszerű is, hiszen annyira kell fókuszálnunk, amennyivel csak elő tudunk rukkolni. Még egy kisebb üzlet is lehet, hogy több száz kulcsszót is meg tud alkotni magának. Azonban az ezernél több kulcsszó már túlzónak tűnik.
Oldalstruktúra
A tartalmi SEO második fontos eleme az oldalstruktúra. Annak pedig, hogy ez miért is olyan fontos, két oka van.
- Elsősorban is a jó szerkezet segíti a Google-t az oldalunk megértésében. A szerkezet ad támpontot a keresőmotoroknak arra nézve, hogy hol találhatják meg a legfontosabb tartalmat. A jó struktúra tehát magasabb rangsorhoz vezethet minket.
- A második oka a szerkezet fontosságának az, hogy így nem fogunk versenyezni a saját tartalmunkkal. Ugyanis a weboldalunkon valószínűleg több cikkünk is lesz ugyanabban a témában. Ha pedig nem alakítunk ki egy rangsort, akkor a Google nem fogja tudni, hogy melyiket is rangsorolja.
Ideális esetben az oldalunk szerkezetének egy piramisra kell hasonlítania. A piramis csúcsán a kezdőlapunk kell, hogy legyen, amin több hivatkozás is kell, legyen más oldalakra úgy, mint például a kategóriákra. Ezek pedig még több hivatkozást tartalmaznak további oldalakra.
Szövegírás
A harmadik és egyben az utolsó eleme a tartalmi SEO-nak a szövegírás. Olyan cikkeket kell írnunk, amelyeket jól olvashatóak, és arra késztetik az olvasót, hogy a weboldalunkon maradjanak. Ezzel egyidejűleg a Google számára is vonzóvá kell tennünk a tartalmunkat, de ennek nem szabad az olvasói élmény kárára mennie.
A minőségi tartalom megírásának első követelménye az, hogy eredeti szöveget alkossunk. A blogbejegyzésünknek vagy a cikkünknek frissnek és eredetinek kell lennie. Minden más bejegyzéstől különböznie kell. Az eredeti tartalom persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy teljesen újat kell alkotnunk. Egyszerűen mondjuk el a saját véleményünket is, és meséljük el a saját nézőpontunkból. Persze az előre kiválasztott kulcsszavak is vezethetnek minket az írás során, azonban nem ez maga a témánk.
Konklúzió
A tartalmi SEO a keresőoptimalizálás hatalmas része. Magába foglal minden tevékenységet, ami az írást és annak a megszerkesztését illeti. A tartalmi SEO semmiképpen sem elhanyagolható. A Google átnézi és elolvassa a weboldalunk szövegeit, és nagyrészt ez alapján dönti el, hogy milyen rangsort kapunk. Ezért mindenképpen fantasztikus tartalomra van szükségünk, ahogy annak a struktúrája sem elhanyagolható. Mindez természetesen hatalmas munka, de hosszútávon kifizetődik majd.