7 tipp egy ütős blogbejegyzés megírásához az üzleti blogodba

Nincs egyszerű dolga a jelenlegi digitális hangzavarban, annak, aki egyszerre szeretne figyelemfelkeltő, érdekes és releváns tartalmat előállítani.

Ennek ellenére még léteznek olyan módszerek, amelyek használatával ki tudsz tűnni a tömegből, ehhez pedig nem szükséges más, mint némi kreativitás és az alábbi 7 tipp használata.

1; Mérd fel a versenytársakat

Amennyiben blogot vezetsz, bizonyára te is megtaláltad már a zseniális, korszakmegváltó ötletet, amiből rögtön blogbejegyzést írtál. Biztos voltál benne, hogy a módszer működni fog, a keresőmotorok imádni fogják a szövegezésed, és persze seregleni fognak az olvasók az oldaladra.

Végül mikor rákerestél a bejegyzésed címére a Google felületén, akkor tűnt fel, hogy még legalább 5 olyan írást találsz, mint a tiéd. Ezzel a problémával nem vagy egyedül, számtalan blogger fut lyukra hasonlóképpen.

Ha olyan blogbejegyzést szeretnél írni, amit még senki más, akkor először is győződj meg róla, hogy valóban nem írta-e még meg senki más. Ezt egy egyszerű kereséssel ellenőrizheted.

2; Az ördög a részletekben rejlik

Hagyd a sablonos, semmit nem mondó címeket és felvezető szövegeket. Ha azt szeretnéd, hogy minél többen az írásodra kattintsanak, akkor ossz meg valami olyan részletet, ami felkelti az érdeklődést, és mágnesként vonzza a tekintetet.

Használj statisztikai adatokat, százalékokat, számokat a bejegyzés címében. Kutass ki, járj körbe minden részletet, így a te cikked lesz a témában az etalon, a hivatkozási pont.

3; Tegyél fel kérdéseket, majd válaszold meg azokat

Hogyan tovább, ha elakadtál? Szedd vázlatpontokra az írásod, használd a követőid vagy a saját magad által feltett kérdéseket, és válaszold meg azokat.

Ha így teszel, az írásod egyrészt szellősé, jól áttekinthetővé válik, másrészt olvasóid választ kapnak a kérdéseikre.

4; Oszd meg a tapasztalataidat

Az a nagyszerű az írásban, hogy az előkészületek és kutatások során rengeteg dologról lehet olvasni, ezáltal tanulni. Sokszor annyi adat gyűlik össze, hogy a 75-80 százaléka egyszerűen nem fér bele a bejegyzésbe, mert olyan hosszú poszt születne belőle, amit ember nem olvas végig.

Ám ezeket az információkat, megismert adatokat kár lenne veszni hagyni. Egyrészt értéket képviselnek, másrészt pedig, ha már egyszer dolgoztál velük, ne dobd ki az ablakon azokat. Időről-időre hozz létre olyan közösségi bejegyzéseket, amiket a fent leírtak sarkallnak.

5; Legyél specifikus

Említésre került, hogy mielőtt belevágsz egy bejegyzés írásába, nem árt körbenézni a konkurenciát illetően. Ha egy témát már minden oldalról megvizsgáltak, egy problémakört már minden helyzetből megvilágítottak, akkor – hacsak nem tudsz valami újat még hozzátenni – ne írd meg újra.

Inkább próbálj meg találni egy olyan rést, amit még senki nem fedezett fel. Ezzel ugyanis az adott téma specialistája, ha úgy tetszik úttörője leszel.

6; Ne legyél biztonsági játékos

Az igazán jó bejegyzések bátran vállalják a véleményüket, síkra szállnak a gondolatmenetük mellett. Tény, hogy ennek a fajta blogolásnak megvan az a kockázata, hogy egyes olvasóid nem értenek egyet veled.

Ám ne feledd, hogy ott a másik tábor is, akik pedig lehet, épp a te véleményedre kíváncsiak. Az emberek azért bíznak egy publicistában, mert az igazságot írja, és nem azért veszítik el a bizalmat, mert markáns véleménye van valamiről.

7; Írj esettanulmányokat

Az esettanulmányokat nem csak az olvasók, de a keresőmotorok is imádják. Az átfogó vizsgálatok, a helyzetleírások mind-mind a feldolgozott téma szakértőjévé tesznek, amik növelik az elköteleződést feléd és az oldalad felé.

Szólj hozzá

LEVESSZÜK A BLOGOLÁS TERHÉT A VÁLLADRÓL!!!

Így 100%-ban a vállalkozásodra tudsz összpontosítani!