Nincs egyszerű dolga a jelenlegi digitális hangzavarban, annak, aki egyszerre szeretne figyelemfelkeltő, érdekes és releváns tartalmat előállítani.
Ennek ellenére még léteznek olyan módszerek, amelyek használatával ki tudsz tűnni a tömegből, ehhez pedig nem szükséges más, mint némi kreativitás és az alábbi 7 tipp használata.
1; Mérd fel a versenytársakat
Amennyiben blogot vezetsz, bizonyára te is megtaláltad már a zseniális, korszakmegváltó ötletet, amiből rögtön blogbejegyzést írtál. Biztos voltál benne, hogy a módszer működni fog, a keresőmotorok imádni fogják a szövegezésed, és persze seregleni fognak az olvasók az oldaladra.
Végül mikor rákerestél a bejegyzésed címére a Google felületén, akkor tűnt fel, hogy még legalább 5 olyan írást találsz, mint a tiéd. Ezzel a problémával nem vagy egyedül, számtalan blogger fut lyukra hasonlóképpen.
Ha olyan blogbejegyzést szeretnél írni, amit még senki más, akkor először is győződj meg róla, hogy valóban nem írta-e még meg senki más. Ezt egy egyszerű kereséssel ellenőrizheted.
2; Az ördög a részletekben rejlik
Hagyd a sablonos, semmit nem mondó címeket és felvezető szövegeket. Ha azt szeretnéd, hogy minél többen az írásodra kattintsanak, akkor ossz meg valami olyan részletet, ami felkelti az érdeklődést, és mágnesként vonzza a tekintetet.
Azt javaslom, hogy egy nagy durranással nyisd meg a blogbejegyzést:
- Tegyél fel egy érdekes kérdést
- Ossz meg egy anekdotát vagy idézetet
- Hívd fel a figyelmet az elme kapcsán
- Használj metaforát vagy hasonlatot
- Árulj el megdöbbentő statisztikát az olvasónak
A legfontosabb, hogy az olvasót szem előtt tartva írj. Mi fogja őket érdekelni vagy ösztönözni?
Használj statisztikai adatokat, százalékokat, számokat a bejegyzés címében. Kutass ki, járj körbe minden részletet, így a te cikked lesz a témában az etalon, a hivatkozási pont.
3; Tegyél fel kérdéseket, majd válaszold meg azokat
Hogyan tovább, ha elakadtál? Szedd vázlatpontokra az írásod, használd a követőid vagy a saját magad által feltett kérdéseket, és válaszold meg azokat.
Ha így teszel, az írásod egyrészt szellősé, jól áttekinthetővé válik, másrészt olvasóid választ kapnak a kérdéseikre.
A fő közönséged kedvenc tartalmának az azonosítása
- Tedd magad a célpiacod cipőjébe. Milyen kihívásokkal néznek szembe, milyen kérdések merülnek fel és milyen problémákat oldana meg?
- Miről beszél a versenytársad? Ez relevánsnak tűnik a közönség számára?
- Keress az internetet. Kutass olyan kulcsszavak és kifejezések után, amelyeket a közönséged beírna a keresőbe, ha a termékedet vagy szolgáltatásodat keresnék.
- Amikor témák után kutatsz, gondoljon a közönséged valódi szándékára.
4; Oszd meg a tapasztalataidat
Az a nagyszerű az írásban, hogy az előkészületek és kutatások során rengeteg dologról lehet olvasni, ezáltal tanulni. Sokszor annyi adat gyűlik össze, hogy a 75-80 százaléka egyszerűen nem fér bele a bejegyzésbe, mert olyan hosszú poszt születne belőle, amit ember nem olvas végig.
Ám ezeket az információkat, megismert adatokat kár lenne veszni hagyni. Egyrészt értéket képviselnek, másrészt pedig, ha már egyszer dolgoztál velük, ne dobd ki az ablakon azokat. Időről-időre hozz létre olyan közösségi bejegyzéseket, amiket a fent leírtak sarkallnak.
5; Legyél specifikus
Említésre került, hogy mielőtt belevágsz egy bejegyzés írásába, nem árt körbenézni a konkurenciát illetően. Ha egy témát már minden oldalról megvizsgáltak, egy problémakört már minden helyzetből megvilágítottak, akkor – hacsak nem tudsz valami újat még hozzátenni – ne írd meg újra.
Inkább próbálj meg találni egy olyan rést, amit még senki nem fedezett fel. Ezzel ugyanis az adott téma specialistája, ha úgy tetszik úttörője leszel.
Hogy kezd el a blogbejegyzés írását, hogy az célratörő legyen?
- Tisztázd előre a témákat azáltal, hogy felvázolod a témát támogató legfontosabb pontokat
- Ezután fejtsd ki a kulcsfontosságú pontokat, és fejtsd ki a bejegyzés miértjét (mit és hogyan)
- Írd le, hogy miért érdemes elolvasnia az olvasóval, mit fog megtanulni a tartalom elolvasásával és hogyan könnyíti vagy javítja életét / vállalkozását a blogbejegyzés
- Végül összegezd a legfontosabb dolgot, amelyet az olvasói számára hagy
6; Ne legyél biztonsági játékos
Az igazán jó bejegyzések bátran vállalják a véleményüket, síkra szállnak a gondolatmenetük mellett. Tény, hogy ennek a fajta blogolásnak megvan az a kockázata, hogy egyes olvasóid nem értenek egyet veled.
Ám ne feledd, hogy ott a másik tábor is, akik pedig lehet, épp a te véleményedre kíváncsiak. Az emberek azért bíznak egy publicistában, mert az igazságot írja, és nem azért veszítik el a bizalmat, mert markáns véleménye van valamiről.
7; Írj esettanulmányokat
Az esettanulmányokat nem csak az olvasók, de a keresőmotorok is imádják. Az átfogó vizsgálatok, a helyzetleírások mind-mind a feldolgozott téma szakértőjévé tesznek, amik növelik az elköteleződést feléd és az oldalad felé.
Bónusz tipp – Adj hozzá egy meggyőző, cselekvésre ösztönző szöveget
Remek bejegyzést sikerült össze hoznod a fenti tippek alapján, és készen állsz a publikálásra. Még ne tedd meg!
Ha igazán hatékony és a kimaxolt blogbejegyzést szeretnél győződj meg róla, hogy cselekvésre ösztönző szöveg részt is tartalmaz.
Ez az a következő lépés, amelyet az olvasóktól kérsz. Legyen szó előfizetésről vagy letöltésről, adj meg egyértelmű és egyszerű utasításokat a cselekvésre ösztönző szövegben:
Ha tudni szeretnéd hogyan kezdj bele a blogírásba és melyek az alapok kattints ide!
Összegzés
Egy nagyszerű blogbejegyzésnek inspirálnia, ösztönöznie, motiválnia kell és nem utolsó magával kell ragadja hallgatóságot.
A cél az, hogy meggyőző okot adj nekik arra, hogy újra és újra visszatérjenek a blogodra vagy hogy felkerssék és igénybe vegyék a szolgáltatásokat vagy megvásárolják a termékeidet.
Soha ne hagyd ki az alkalmat arra, hogy egy minőségi tartalmat írj, beszélj el pontosan az olvasóval és legyen egy olyan bizalmi jelződ, ami miatt a közönség visszajár és megbízik a márkádban.
Szólj hozzá