Blogírásba kezdeni mindig jó ötlet egy vállalkozás számára. Ugyanis a blogolás egy remek SEO stratégia, csodás marketing eszköz és ezzel együtt remek szórakozás is lehet. Egy új blog lehetőséget ad arra, hogy okos és stratégiailag megfontolt döntéseket hozzunk.

Azonban mielőtt belevágnánk a blogírásba, mindenképpen érdemes elgondolkodni azon, hogy hogyan is szeretnénk felépíteni a blogunkat, így kevesebb dolgunk lesz későbbiekben.

Válasszunk témát a blogíráshoz!

Írj arról, amit ismersz! – Ezt a mondatot talán már mindenki hallotta akár többször is. De azért nem kell mindent leírnunk, amit tudunk. Válasszunk magunknak egy dolgot, egy témakört, ami szorosan kapcsolódik a vállalkozásunk profiljához.

Döntsük el, hogy mi is legyen a főtémánk, és olyan blogbejegyzéseket írjunk, amelyek kapcsolódnak ehhez a témához. Ha megegyező témákról írunk, akkor az olvasóink nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni az oldalunkra. Az emberek ugyanis tudni fogják, hogy mire számítsanak.

Ha egy anyukás blogba kezdünk, akkor elvárható, hogy olyan dolgokról írunk majd, amelyek kapcsolódnak a gyerekeinkhez vagy úgy egyáltalában a családi élethez. Egy utazási blog pedig magától értetődően az utazásról fog szólni. A blogírás során sok mindent érinthetünk témán belül, de mindig próbáljunk meg a központi témánknál maradni. Az utazásainkról szívesen olvasók nem biztos, hogy ugyanúgy örülnének egy kertészkedésről szóló szövegnek.

Keressünk rá a kulcsszavunkra! Kulcsszókutatás!

Amint kiválasztottuk a központi témánkat, érdemes végeznünk egy kulcsszavas keresést. Próbáljuk kitalálni, hogy az emberek mire kereshetnek rá. Milyen szavakat használhatnak vajon, amikor a mi témánkról szeretnének olvasni?

Valójában meg kell próbálnunk beleférkőznünk célközönségünk fejébe. Ha jól végeztük a munkánkat, a végén szép számban összegyűlt kulcsszavunk kell, legyen. Próbáljunk előjönni valóban versenyképes, fő kulcsszavakkal, ahogy kevésbé versenyképes úgynevezett long tail kulcsszavakkal is.

10 Tipp a SEO-barát blogbejegyzéshez

 

Gondoljunk az oldalstruktúrára is!

Ez a legjobb alkalom, hogy gondoljunk az oldalunk szerkezetére is. Melyek azok a kategóriák, amelyek népszerűek a témánkban? Melyek a legfontosabb kulcsszavak, amelyekre rangsorolást szeretnénk elérni?

Minden egyes ilyen kulcsszóra szükséges írnunk egy valóban kiváló cikket. Ezek lesznek a központi cikkeink. Ezeket előkelő helyre kell tennünk az oldalunkon belül. Eme cikkek után szükségünk lesz sok-sok további blogbejegyzésre is számos altémában, amelyeknél mindig hivatkozzunk az egyik központi cikkünkre is. Így pontosan meg tudjuk mutatni a Google-nek, hogy melyek is a legfontosabb cikkek a weboldalunkon.

Írjuk meg az első blogbejegyzést!

Az előzőek átgondolása persze időbe telik, de azért ne szánjunk rájuk túl sokat. Egyszerűen csak írjuk meg azt az első bejegyzést. Ezzel kezdhetjük el a blogunkat valójában. Ennek a blogbejegyzésnek nem kell tökéletesnek lennie, csak egyszerűen publikálni kell.

Képek és videók

Egy blogbejegyzés megírása többről szól, mint hogy írunk egy szép történetet. Egy sikeres blog tele van képekkel és videókkal is. Minden bejegyzésnek tartalmaznia kell legalább egy képet is. A vállalkozásunkról készült képek közzététele vagy a rövidfilmek készítése mind jó irány egy nagyon jó blog létrehozásához, főként akkor, ha a vállalkozás különböző aspektusairól írunk.

Hirdessük a blogunkat!

A yoast.com szerint a közösségi oldalak használata segítségével juthatunk hozzá a legnagyobb olvasótáborhoz. Ezért szükséges, hogy a blogunknak legyen közösségi oldala is.

A blogbejegyzéseink megosztása a Facebook profilunkon egy jó marketing stratégia. De ne feledkezzünk meg az Google+, Instagramról és a Twitterről se! Mindezek mellett pedig jól jöhet egy digitális hírlevél is. Hagyjuk, hogy az emberek feliratkozzanak rá, és küldjük el nekik mindig a friss blogbejegyzéseinket némi további érdekességgel együtt.

Rendszeres publikálás!

A blogkészítés első lépés persze a legelső blogbejegyzés megírása. Ha ez megvan, és közzétettük, akkor elindult a folyamat. Azonban, ha sikeresek szeretnénk lenni, akkor folytatnunk is kell az írást.

Próbáljunk beállítani egy gyakoriságot, aminek alapján megjelentetjük az új írásainkat. Nem kell feltétlenül minden nap írnunk, akár a heti vagy kétheti egy bejegyzés is nagyszerű kezdet lehet. De mindenképpen próbáljunk ragaszkodni a felállított gyakorisághoz, ugyanis az olvasóin így tudják majd, hogy mire számíthatnak.

Leave a comment