Miért kiemelkedően fontos az üzleti blogolás?

Hellyel-közzel azt már belátják az üzleti élet szereplői, hogy a blog elengedhetetlen részét képezi a céges weboldaluknak. Ugyanakkor a minőségi tartalommal való feltöltés fölött már előszeretettel ugranak át. Elengedhetetlen megérteni, hogy a blog nem töltheti be csupán egy statikus oldal szerepét, annak élőnek, dinamikusnak, és frissnek szükséges lennie.

Sokan nem tudják megfizetni a drága marketingeszközöket, a borsos prémium tagságokat, amik segítségével oldalukra vonzanák a látogatókat. De szerencsére erre – legalábbis a legtöbb esetben – nincs is szükség. Az üzleti blog vezetése ugyanis tökéletes megoldást kínál mindezek kiváltására.

Az üzleti blogolás előnyei

Az online és offline marketing csatájában jelenleg az online marketing áll nyerésre. Ez azt jelenti, hogy mára sokkal hatékonyabbá váltak a digitális reklámok a piac szereplői számára. (Persze, emellett nem szabad lebecsülni az offline marketing erejét sem.)

A tartalommarketing széleskörű láthatóságot biztosít a márkád számára, ami pedig növeli a weboldaladra érkező minőségi forgalmat. Talán nem szükséges kiemelni, hogy a minőségi forgalom egyenes út az értékesítéshez. Mindezek eléréséhez pedig kitűnő lehet a blogírás.

Az üzleti blogolás 7 íratlan szabálya

1. Egyensúly

Teremts harmóniát a céges és a szélesebb, ám tematikus tartalmak között. Az irányelvek szerint a bejegyzések 20 százaléka legyen a vállalkozásoddal kapcsolatos, 80 százaléka pedig nagyobb merítésű, ám a profilodba illő tartalom. Az egyik legnagyobb hiba, amit a vállalkozások elkövetnek, hogy kizárólag a céggel kapcsolatos híreket osztanak meg.

2. Rendszeresség

Minőségi tartalomból nem lehet eleget közzétenni. Ha képes vagy napi rendszerességgel ilyen bejegyzések létrehozására, akkor rajta! Ha nincs kimagasló írói vénád, legalább havi két alkalommal akkor is kerüljön ki szöveges tartalom a blogodra.

3. Naprakészség

Kövesd a piacod, illetve az olvasótáborod változását. Tanulj a legtöbb visszajelzést, közösségi interakciót kapó témáidból. Mit írtál, ami annyira tetszik az embereknek? A slágertémák felismerésével a blogod továbbra és az élvonalban fog maradni.

4. Kulcsszavak

Ismered a vállalkozásod legfontosabb kulcsszavait? Ezek azok a kifejezések, melyeket a keresőbe pötyögve szeretnéd, hogy rád találjanak. A blog egy tökéletes eszköz ezeknek a fontos szavaknak a fejlesztésére. Bejegyzéseidben használd a vállalkozásod legfontosabb kulcsszavait.

(Figyelem! A kulcsszavak halmozása kerülendő, mert észlelik és hátrasorolással büntetik a keresőrobotok.)

5. Hosszúság

Egyes szakemberek úgy tartják, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából a jó hosszú, 750-1000 szavas bejegyzések az optimálisak. A helyzet azonban az, hogy nem mindenkinek van affinitása hétről-hétre egy 2,5 oldalas esszét összedobni. Csak írj. Ha pedig úgy érzed, hogy elég, akkor legyen ott a vége. Egy féloldalas szöveg is lehet minőségi, ha az sok látogatót csalogat.

6. Média

A szöveges tartalom mellett a jó blogbejegyzés elengedhetetlen eszközei a képek, videók, infógrafikák. Ezek nem csak színesebbé, de lendületesebbé, könnyen olvashatóvá tesznek egy tartalmat.

7. Célok ellenőrzése

Minden blog létrehozása előtt világos célokat kell kitűzni. A bejegyzések témaválasztásakor, az íráskor, illetve a közösségi megosztások alkalmával ezeket a célokat kell a szemed előtt tartani. Például: Ha a célod az új terméked promotálása, akkor a középpontban az álljon.

Végezetül pedig: érdemes előre tervezned. Merőben megkönnyítheti a tartalomírást, ha minden hónap elején rászánsz egy kis időt, és szerkesztesz egy blog naptárat. Nagy vonalakban vázold fel, hogy melyik napon milyen témáról fogsz írni, mik az aktualitások, a szezonális hírek.

Vélemény, hozzászólás?