A tartalommarketing minden olyan marketingtevékenységet magába foglal, amely valamilyen információ létrehozására és megosztására irányul. Minden SEO stratégiának a része kellene, hogy legyen, de a brandépítés szempontjából is fontos.
A tartalommarketing elképzelése az, hogy az értékes információk megosztása jó módja annak, hogy olvasókat vonzzunk, és márkanevet építsünk. Ez pedig így is van. A tartalommarketing egyik legismertebb formája pedig a blogírás, hiszen így tudunk a legkönnyebben információkat megosztani a nagyvilággal, és persze elsődlegesen a célközönségünkkel. De lássuk hát, hogy pontosan mi is az a tartalommarketing, miért olyan fontos a SEO számára, és hogy hogyan kéne felépítenünk egy tartalommarketing-stratégiát.
A tartalommarketing lényege az értékes információk ingyenes megosztása.
Ezekből az információkból az olvasóink informálódhatnak, és úgy tűnik majd a számukra, hogy mi és a vállalkozásunk szakértő az adott területen. A végén pedig a szakértelmünk lesz az a tényező, ami miatt az emberek megveszik a termékeinket és igénybe veszik a szolgáltatásainkat.
A yoast.com szerint a tartalommarketingnek egy központi tevékenységnek kell lennie. Ők is ezáltal osztják meg a tudásukat. A blogjukban írnak a SEO-ról, és meg is osztják azt a közösségi médiában és a hírlevelük által. Bár lehet, hogy ez a tudás kiadása ellentmondásosnak tűnik, nagyon pozitív hatással van például az e-könyvek és kurzusok eladására. Miután az olvasók szakértőnek ítélik meg őket, hajlandóan fizetni azért, hogy még többhöz jussanak a tudásukból.
Miért fontos a tartalommarketing a SEO számára?
A yoast.com rámutat arra, hogy a tartalom írása kulcsfontosságú a keresőmotorok optimalizálásához. A Google ugyanis elolvassa a szövegeinket, indexeli azokat és rangsorolja. Ha helyesen csináljuk a tartalommarketinget, akkor sok olyan szöveget írunk, amely azokhoz a kifejezésekhez kapcsolódik, amelyekre az olvasóink kereshetnek rá.
A weboldalunk annál többször fog felugrani egy keresés esetén, minél több blogbejegyzést írunk. Összességében tehát a rangsorolásunk növekedni fog, ha elkezdünk foglalkozni a tartalommarketinggel. Ezáltal pedig új látogatókra teszünk szert, akik mind potenciális vásárlók a számunkra. Tehát azzal, hogy növeljük a forgalmunkat, a tartalommarketing növelheti az eladásunkat is.
Hogyan állítsunk fel egy tartalommarketing stratégiát?
Amikor egy új tartalommarketing stratégiát állítunk fel, akkor először meg kell, állapítsuk, hogy melyek is a tartalmunk alappillérei. Muszáj rendelkeznünk 4-5 db olyan cikkel, amelyek felbecsülhetetlenek a mi, a vállalkozásunk és a közösségünk számára. Ezek a cikkek informatív bejegyzések vagy oldalak kell, legyenek. Ha megírtuk ezeket a cikkeket, akkor továbbléphetünk eggyel. Ugyanis szükségünk lesz további blogbejegyzésekre, amelyek kapcsolódnak a főtémához, és hasonlóak az alappillér tartalmak cikkeihez.
Azonban ezeket a cikkeket vagy blogbejegyzéseket már úgy kell megírni, hogy azok más szempontból közelítsék meg a témát, vagy hogy egy ezek egy újabb altémát boncolgassanak inkább. De persze továbbra is tartsuk szem előtt a weboldalunk tárgyát. Az új blogbejegyzések által létrejött új oldalakon pedig ne feledkezzünk meg hivatkozni az alappillérnek tekinthető cikkeinkre.
A látogatók mindig könnyen el kell, hogy tudjanak jutni a főgondolatokhoz. Ha pedig ezekben bármi változás történne, akkor gond nélkül adjunk hozzá dolgokat, vagy változtassunk rajtuk idővel, ha ez szükséges.