A SEO (keresőoptimalizálás) és a tartalommarketing valójában két nagyon is különböző dolog, és mégis kéz a kézben járnak egymással. Talán nem túlzás azt mondani, hogy a kettő ugyanazon érme két oldala. Bár a kettő folyamata úgy tűnik, nagyon is elkülönül a felületeken, fontos megérteni, hogy valójában elválaszthatatlanok, és mindkettő szükséges ahhoz, hogy növelni tudjuk a weboldalunk forgalmát.

long tail kulcsszavak

A forgalomnövelés korábban olyan egyszerű műveletekben merült ki, mint a linkstruktúra vagy a kulcsszavak hozzáadása. Ezek után nagyjából hátra is lehetett dőlni, és nézni, hogyan növekszik a forgalom.

Mára már ez a folyamat kissé bonyolultabb. Ugyanis a Google mindennél előre valóbbnak tartja a jó minőségű tartalmat. Így ha nem jó a tartalmunk, akkor nem részesülünk túl jó rangsorolásban. Mindeközben pedig ahhoz, hogy az emberek egyáltalán megtalálhassák a pazar tartalmunkat, jó SEO stratégiával kell, rendelkezzünk.

Miben különbözik a SEO és a tartalommarketing?

Ahogy az már fentebb olvasható is volt, a SEO és a tartalommarketing két különböző folyamat. A fő különbséget, úgy lehet összefoglalni, hogy a SEO szűkkörű és technikai, míg a tartalommarketing pedig széleskörű és holisztikus. Bár ez éles kontrasztnak tűnik, valójában egy olyan egységet alkot, amely hatékonyan és kohéziósan működik.

Hol fedik egymást a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing?

Bár számtalan különbség fedezhető fel a SEO és a tartalommarketing között, mégis sok terület van, ahol fedik egymást. Ha figyelmet fordítunk ezekre az átfedésekre, és felhasználjuk őket a weboldalunkon, akkor gyorsan megnövelhetjük az céges weboldalunk látogatóinak a számát. Lássuk hát, hogy pontosan mik is ezek az egyezések:

  • Az új oldalak rangsorolhatók a SEO és a tartalom segítségével. A SEO teljes egészében a rangsorolásról szól, azonban a magas rangsor nem érhető el minőségi tartalom nélkül. Új oldalak készítésével új lehetőséget teremtünk egy jobb rangsor eléréséhez. Azonban ne feledjük, hogy a mennyiség nem mehet a minőség rovására.
  • A kulcsszavak optimalizálhatók a tartalom által. A kulcsszavak használatával jobban el tudjuk érni a változatosabb közönséget is, ahogy a célközönséget is. Ennek kulcsa pedig a kulcsszavak természetes módú használata a tartalmunkban.
  • A minőségi tartalom növeli a hatótávolságunkat. Magától a tartalom minőségétől is függ, hogy milyen rangsort érünk el a keresőmotorok listáin. Minél feljebb kerülünk, annál több olvasóra teszünk szert, amely által növekszik az a réteg, akire hatással tudunk lenni.

miért számít a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing

Miért számít mindkettő?

Nem kirívó eset a weboldal tulajdonosok körében, hogy az érem egyik vagy másik oldalára fókuszálnak csak, és teljesen elfelejtik, hogy mindkettőre kellene. A keresőoptimalizálásnak és a tartalommarketingnek is vannak elemei, amelyek szükségesek ahhoz, hogy az üzletünk növekedhessen. Persze itt nagyon nagy és komplex módon kell kiigazodnunk a tervet, ahol mindennek egymással kölcsönhatásban is működnie kell a legjobb eredmény elérése érdekében.

Ha például egy cég egyszerűen csak egy dologra, a blogírásra fókuszál a SEO rovására, akkor észrevehetően esni kezd majd a rangsorolása. Ugyanakkor az is megtörténhet, ha az idő legnagyobb része a linképítésre megy el, nem lesz elég friss tartalmuk, amellyel támogatni lehetne ezt a linképítést.

Végezetül pedig a SEO-nak azért van szüksége annyi friss tartalomra, mert a Google nem szereti a stagnáló, változatlan vagy másolt oldalakat. A keresőnek látnia kell, hogy mi erősen építkezünk, hasznos és releváns tartalmakat gyártunk, ezért bárki számára jó eredménynek számítana, ha ránk találna.

Egyensúlyteremtés a tartalomfejlesztés és az optimalizálás között!

egyensúly - SEO és tartalommarketing

A jó eredmény kulcsa az, ha a SEO-t és a tartalommarketinget együtt használjuk. Igen, a SEO sok tartalmat igényel, de ez nem azt jelenti, hogy minden mást félre kell dobnunk, hiszen az online marketingnek más aspektusai is vannak. Fontos, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, ami nem is olyan nehéz, mint gondolnánk.

Ha egyszerűen vonzani szeretnénk a felhasználókat, akkor inkább a SEO taktikákra kell összpontosítani. Ha magasabb konverziós arányokat szeretnénk elérni, akkor a tartalommarketing fontosabb. A legtöbb esetben azonban több látogatóra van szükség, akiket rögtön konvertálni is jó lenne. Ha odafigyelünk az egyensúlyra, akkor rövid időn belül mindkettő meg fog történni.

 

Kérje ajánlatunkat tartalommarketing területén.

Bízzon meg bennünk, mert jó kezekre bízza online vállalkozását!

Itt megtalálja a teljeskörű keresőoptimalizálás ajánlatainkat!

Leave a comment