Bár az olvasással és írással kapcsolatos szokásaink nagymértékben megváltoztak az elmúlt évtizedekben, de a weboldalakra még mindig igaz, hogy a szöveges tartalmak kiemelt jelentőséggel bírnak esetükben.
A site-okon elhelyezett szövegek, cikkek nagymértékben befolyásolhatják, hogy sikerül-e elérni a weboldal létrehozásakor megálmodott célokat.
A marketing szövegírás azonban jóval többről szól, mint pusztán az eladásról. A Google is azokat a weboldalakat részesíti előnyben, amelyek megfelelő minőségű, valós információtartalommal bíró cikkeket, szövegeket tartalmaz.
Természetesen nem mehetünk el a kulcsszavak kérdése mellett, de alapvetően a felhasználó érdekei kerülnek fókuszba akkor, ha marketing szövegírásról van szó.
Az egyes termékek, szolgáltatások iránt érdeklődők rendszerint a világhálón keresztül tájékozódnak azokról. Több, és hasznosabb információhoz szeretnének jutni annál, mint pusztán a konkrét termékleírások, valamint az eladási szándék. Éppen ezért nagyon fontos, hogy mind a weboldal tartalma, mind az azon elhelyezett, folyamatosan frissülő cikkek érdekesek, hasznosak legyenek.
A kizárólag kulcsszavakat magukba sűrítő, általánosságokban szóló cikkek ideje lejárt. Ma már az olvasó is kritikusabban áll a szöveges tartalmakhoz, s ha úgy érzi, valamit rá akarnak tukmálni, inkább odébbáll.
A folyamatosan frissülő tartalommal rendelkező oldalak számíthatnak a Google jóindulatára, és a találati lista előkelő helyein szerepelhetnek. Ehhez természetesen arra is szükség van, hogy a marketing szövegírás egyedi tartalmat foglaljon magába, és semmiképpen se történjen duplikáció.
A megfelelő cikkek, szövegek nem csak a látogatókat vonzzák, de lehetőséget teremtenek a marketing célok elérésére is.