Miért fókuszáljunk a long tail kulcsszavakra?

A long tail, vagy fordításban “hosszú kulcsszavak” olyan kulcsszavak vagy kifejezések, amelyek sokkal összetettebbek és általában hosszabbak is, mint a gyakrabban keresett kulcsszavak. Ezeknek kisebb a keresési forgalmuk, azonban általában magasabb a konverziós értékük a specifikusságuk miatt.

 

Miért-fókuszáljunk-a-long-tail-kulcsszavakra

Azért, hogy valóban profitálhassunk a long tail kulcsszavakra épülő kulcsszavas stratégiánkból, mindenképpen tiszta elképzelésünk kell, legyen a vállalkozásunkat, annak termékeit és a weboldalunkat illetően.

Mi a vállalkozásának küldetése?

A yoast.com felhívja rá a figyelmet, hogy ha el szeretnénk adni valamit, akkor egyszerűen csak nagyon jó termékünk kell, legyen. Ezen felül pedig tisztában kell legyünk azzal, hogy mi is az, amit a termékeink vagy éppen a weboldalunk a célközönségünknek ajánlani tud. Ha tudjuk vagy megértjük ezt, akkor sokkal könnyebb lesz rávenni a célközönségünket, hogy megszeressék és megvegyék azt, amit kínálunk.

Ezért mindenképpen időt kell szakítanunk arra, hogy elgondolkodjunk a termékeink egyediségét illetően, és leírjunk mindent, ami az eszünkbe jut. Ha például hawaii utazásokat kínálunk, és ugyanakkor a kínálatunkban vannak remek felszerelések is gyerekek számára, akkor a kínálatunkat hozzáilleszthetjük a fiatal párokhoz és az egyedülálló anyákhoz. Ez lehet az, amivel egyedivé tehetjük a kínálatunkat. Ez lehet a küldetésünk. De mindenképpen írjuk le szavakkal is a küldetésünket.

A piac versenyképessége

Némely piacon igazán nehéz rangsorolni. Vannak piacok, amelyek kimagaslóan kompetitívek, ahol a hatalmas vállalatok dominálják a keresési eredményeket. Ezeknek a cégeknek hatalmas büdzséjük van, és nagyon sokat tudnak költeni a marketingre úgy általánosságban is és kifejezetten a keresőoptimalizálásra is. Ezeken a piacokon nehéz rangsorolni. Kis büdzsével pedig egyszerűen nem lehet versenyezni.

Mindazonáltal, ha tisztáztuk a küldetésünket, akkor képesnek kell lennünk arra, hogy definiáljuk azt is, hogy mi az, ami kiemeli a termékünket vagy a weboldalunkat a piacon lévő többi közül. A küldetésünket pedig fel kell, használjuk a rangsorolásunkhoz.

Ha a yoast.com példájánál maradunk, miszerint hawaii utakat árulunk egyedülálló anyukák számára, akkor a kevésbé versenyképes kifejezésekre kell fókuszálnunk (pl.: egyedülálló anyák utazás Hawaii). Tehát olyan szavakat használjunk, amelyeket a célközönségünk használhat, és kerüljük a bonyolult terminológiákat.

A long tail kulcsszavak és a rangsorolás

Sokkal könnyebb rangsorolást készíteni a hosszú kulcsszavak esetében, mint a hétköznapibb kulcsszavaknál. De van még egy előnye a long tail kulcsszavak használatának.

Ez pedig az, hogy bár sokkal kevesebbszer keresnek rájuk, de azok, akik végül rátalálnak a weboldalunkra, sokkal nagyobb valószínűséggel fogják meg is vásárolni a termékünket vagy a szolgáltatásunkat.

Használjuk a küldetésünket a long tail kulcsszavak meghatározásához!

A küldetésünk meghatározása, amely alatt az értendő, hogy már kristálytiszta előttünk, hogy mi olyan csodálatos a termékünkben, a weboldalunkban vagy éppen a blogunkban, központi fontosságú a long tail kulcsszavak megtalálásához, amelyek alapján rangsorolva szeretnénk lenni.

Ha szeretnénk elkészíteni a weboldalunk rangsorát egy specifikus kifejezéshez, az kifejezetten nyereséges lehet, amennyiben ez a kifejezés elég jól írja körül az általunk árult terméket. Azon emberek száma, akik pont ezekre a kifejezésekre fognak rákeresni, relatívan alacsony lesz. Ők azok, akik esetében a legnagyobb a valószínűsége, hogy megveszik a termékünket, vagy visszatérő látogatóvá válnak.

A következő lépés: minőségi tartalommarketing

Miután elkészültünk a kulcsszavas kereséssel, és eldöntöttük, hogy milyen kulcsszavakra szeretnénk jó rangsorolást nyerni, el kell kezdenünk tartalmat alkotni. Ez kihívást jelenthet, de egy kis erőfeszítéssel és megfelelő előzetes kutatómunkával sikerülhet jó tartalmat írnunk.

Amennyiben ez túlságosan időigényes vagy profira bízná a feladatot, a marketing-szovegiro.hu segít vállalkozásának kihozni a maximumot a tartalommarketing !

Vélemény, hozzászólás?